Stowarzyszenie "PROMYK" w Damnicy - sprawozdanie

DODANO: 2015-12-04 09:48:15

Stowarzyszenie "PROMYK" w Damnicy  - sprawozdanie

SPRAWOZDANIE (1))2)

z wykonania zadania publicznego

Działalność na rzecz osób niepełnosprawnych:

Integracja osób niepełnosprawnych ze środowiskiem pełnosprawnym

Organiazacja wycieczek intergracyjnych

(tytuł zadania publicznego)

w okresie od 01.07.2015r. do 27.09.2015r.

określonego w umowie nr UE.525.1.2015

zawartej w dniu 24.06.2015 r. pomiędzy

 Gminą Damnica

(nazwa Zleceniodawcy)

a Stowarzyszeniem " Promyk" w Damnicy z siedzibą w Damnicy ,ul.Górna 8, KRS 0000034066

(nazwa Zleceniobiorcy(-ów), siedziba, nr Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji3))

Data złożenia sprawozdania4)

06.10.2015 r.

Część I. Sprawozdanie merytoryczne

1. Informacja, czy zakładane cele realizacji zadania publicznego zostały osiągnięte w wymiarze określonym
w części III pkt 6 oferty. Jeśli nie, wskazać dlaczego.



Zakładane cele realizacji wycieczek do Sea Parku w Sarbsku i Łeby oraz Bytowa i Człuchowa zostały osiągnięte.

Uczestnicy wycieczki zwiedzili Łebę, obejrzeli Fokarium, Oceanarium Prehistoryczne 3D, Muzeum marynistyczne, Park makiet zwierząt morskich, Park miniatur latarni morskich ,Ptaszarnię w Sea Parku w Sarbsku.Poznali niezwykłe gatunki zwierząt morskich, wzbogacili swoją wiedzę o polskim wybrzeżu Bałtyku.Byli w kinie na filmie przyrodniczym w 5 D. Uczesniczyli w karmieniu fok.Zobaczyli barwne ptaki w ptaszarni.Aktywnie spędzili czas na morzem.

 

Podczas wycieczki do Bytowa i Człuchowa uczestnicy zwiedzili Zamek w Bytowie, zapoznali się z historią Pomorza,obejrzeli zwierzęta w Zoo w Człuchowie.Brali udział w zabawach na palcu zabaw.

Dzieci niepełnosprawne nabrały zaufania we własne siły, a dzieci zdrowe nauczyły się właściwie

traktować osoby niepełanosprawne .

Zacieśniły się stosunki między dziećmi niepełnosprawnymi a dziećmi zdrowymi , co powinno zapobiec

przeciwdziałaniu izolacji społecznej dzieci i młodzieży niepełnosprawnej.

Rodzice dzieci niepełnosprawnych spotkali się celem omówienia problemów związanych z wychowywaniem swoich dzieci .

Uczestnicy wycieczki wyrobili sobie nawyk korzystania z dóbr kultur i umiejętności ciekawego zagospodarowania czasu wolnego;

Pozostały wspomnienia o dobrej zabawie.



2. Opis wykonania zadania z wyszczególnieniem organizacji pozarządowych, podmiotów, o których mowa
w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, lub in-
nych podmiotów wykonujących poszczególne działania określone w części III pkt 9 oferty
5)

Poszczególne działania w zakresie
realizowanego zadania publicznego
wraz z krótkim opisem wykonania zadania

Terminy
realizacji
poszczególnych
działań

Zleceniobiorca(-y) lub inny podmiot,
który wykonywał działanie
w zakresie realizowanego
zadania publicznego

Wycieczka do Sarbska i Łeby - zebranie grupy uczestników z poszczególnych miejscowości i zapewnienie transportu do Sarbska, pobyt w Sea Parku w Sarbsku, przejazd do Łeby , zwiedzanie Łeby, zjedzenie posiłku, spacer po plaży, kąpiel w morzu, a następnie powrót autobusem do domu. 

VII

oferent

     

     

     

Wycieczka do Bytowa i Człuchowa - zebranie grupy uczestników z poszczególnych miejscowości,przejazd autobusem do Bytowa, zwiedzanie Zamku w Bytowie,przejazd do Człuchowa,pobyt w Campolu, oglądanie zwierząt w zoo, zjedzenie posiłku, powrót do domu. 

VIII

oferent

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

3. Opis, w jaki sposób dofinansowanie z dotacji inwestycji związanych z realizacją zadania wpłynęło na jego
wykonanie

nie dotyczy

4. Opis osiągniętych rezultatów

Zakładne rezultaty zostały osiągnięte.

Uczestnicy wycieczki aktywnie spędzili czas w Sea Parku w Sarbsku i w Łebie.Obejrzeli karminie fok.

Poznali świat zwierząt i roślin, a także nauczyli się szacunku do zwierząt. Obejrzeli ciekawy film przyrodniczy w 5D.Zwiedzili Łebę, spacerowali po plaży, a także korzystali z kąpieli w morzu.Wzbogacili wiedzę o polskim wybrzeżu.

Podczas drugiej wycieczki uczestnicy obejrzeli Zamek w Bytowie. Poznali dziedzictwo kulturowe i zapoznali się

z historią regionu. Zobaczyli różnorodne zwierzęta w zoo w Człuchowie.

Dzieci niepełnosprawne zrelaksowały się, poczuły się dowartościowane, przełamały pewne bariery psychiczne, uwierzyły we własne siły,zdobyły praktyczne umiejętności w codziennej samoobsłudze.

Zacieśniły się stosunki koleżeńskie między uczestnikami.

Rodzice dzieci niepełnosprawnych wymienili się wiedzą i doświadczeniem dotyczącycm wychowywanie swoich dzieci. Dzieci dobrze się bawiły.Pozostały niezapomniane wrażenia.



5. Liczbowe określenie skali działań zrealizowanych w ramach zadania6)

Wycieczka w dniu 25.07.2015r. do Sarbska i Łeby :

- przygotowanie listy uczestników;

- zapewnienie transportu-wynajęcie autobusu;

- zebranie grupy uczestników z poszczególnych miejsowości, przejazd do Sarbska ,pobyt w Sea Parku,przejazd do Łeby ,zwiedzanie miasta, zjedzenie wspólnego posiłku,spacer po plaży ,powrót do domu.

W wycieczce uczestniczyło 49 osób , dzieci oraz ich opiekunowie.

 

Wycieczka w dniu 29.08.2015r. do Bytowa i Człuchowa:

- przygotowanie listy uczestników;

- zapewnienie transportu-wynajęcie autobusu;

- zebranie grupy uczestników z poszczególnych miejsowości ,przejazd do Bytowa, zwiedzanie Zamku w Bytowie przejazd do Człuchowa , oglądanie zwierząt w zoo,zjedzenie wspólnego posiłku, powrót do domu.

W wycieczce uczestniczyło 45 osób , dzieci oraz ich opiekunowie.

 



Część II. Sprawozdanie z wykonania wydatków

1. Rozliczenie ze względu na rodzaj kosztów (w zł)

Lp.

Rodzaj kosztów

Całość zadania zgodnie
z umową (w zł)

Poprzedni okres
sprawozdawczy (w zł)
7)

Bieżący okres
sprawozdawczy – za
okres realizacji zadania
publicznego (w zł)

 

 

koszt całkowity

z tego pokryty z dotacji

z tego po-
kryty z fi-
nansowych
środków
własnych,
środków
z innych
źródeł,
w tym
wpłat
i opłat
adresatów
zadania
publiczne-
go

z tego
pokryty
z wkładu
osobo-
wego,
w tym
pracy
społecz-
nej
człon-
ków
i świad-
czeń wo-
lontariu-
szy

koszt całkowity

z tego pokryty z dotacji

z tego
z finan-
sowych
środków
włas-
nych,
środków
z innych
źródeł,
w tym
wpłat
i opłat
adresa-
tów za-
dania
publicz-
nego

z tego
pokryty
z wkładu
osobo-
wego,
w tym
pracy
społecz-
nej
człon-
ków
i świad-
czeń wo-
lontariu-
szy

koszt całkowity

z tego pokryty z dotacji

z tego
z finan-
sowych
środków
włas-
nych,
środków
z innych
źródeł,
w tym
wpłat
i opłat
adresa-
tów za-
dania
publicz-
nego

z tego
pokryty
z wkładu
osobo-
wego,
w tym
pracy
społecz-
nej
człon-
ków
i świad-
czeń
wolon-
tariuszy

I

Koszty merytoryczne
(z uwzględnieniem
kosztów
jednostkowych)
poniesione przez

      (nazwa
Zleceniobiorcy)8):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1) koszty wynajęcia autobusu

2

200

2 000



200

     

     

     

     

     

2

280,00

2000,00

280,00

     

 

2) bilety wstępu

 

 

3) zakup posiłków



1 900

 

 

 

1 440

 





1 700

 

 

 

1 300

 





200

 

 

 

 

 

140

 



     

     

     



 

 



     



1

853,50

 

1442,39

 





1700,00

 

 

1300,00

 





153,50

 

 

142,39

 



     

II

Koszty obsługi
zadania
publicznego,
w tym koszty
administracyjne
(z uwzględnieniem
kosztów
jednostkowych)
poniesione przez

      (nazwa
Zleceniobiorcy)8):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1)      

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

 

2)      

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

III

Inne koszty, w tym
koszty
wyposażenia
i promocji
(z uwzględnieniem
kosztów
jednostkowych)
poniesione przez

      (nazwa
Zleceniobiorcy)8):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1)      

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

 

2)      

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

IV

Ogółem

5 540

5000

540

     

     

     

     

     

5575,89

5000,00

575,89

     

2. Rozliczenie ze względu na źródło finansowania

Źródło finansowania

Całość zadania
(zgodnie z umową)

Bieżący okres sprawozdawczy
– za okres realizacji zadania

 

%

%

Koszty pokryte z dotacji:

5000

90,25

5 000,00

89,67

Z tego z odsetek
bankowych od dotacji

     

     

     

     

Koszty pokryte
ze środków finansowych
własnych:

540

9,75

575,89

10,33

Koszty pokryte
ze środków finansowych
z innych źródeł
(ogółem):

     

     

     

     

Z tego:

     

     

     

     

Z wpłat i opłat
adresatów zadania
publicznego:

     

     

     

     

Z finansowych środków
z innych źródeł
publicznych
(w szczególności: dotacji
z budżetu państwa lub
budżetów jednostek
samorządu
terytorialnego, funduszy
celowych, środków
z funduszy
strukturalnych):

     

     

     

     

Z pozostałych źródeł:

     

     

     

     

Koszty pokryte z wkładu
osobowego
(w tym świadczeń
wolontariuszy, pracy
społecznej członków)

     

     

     

     

Ogółem:

5540

100 %

5575,89

100 %

Uwagi, które mogą mieć znaczenie przy ocenie prawidłowości wykonania wydatków:

     

     

3. Informacja o kwocie przychodów uzyskanych przy realizacji umowy i odsetek bankowych od środków z do-
tacji zgromadzonych na rachunku bankowym

 Odsetki bankowe nie są naliczane

4. Zestawienie faktur (rachunków)9)

Lp.

Numer
dokumentu
księgowego

Numer
pozycji
kosztorysu
(zgodnie
z częścią II.1
– rozliczenie
ze względu
na rodzaj
kosztów)

Data
wystawienia
dokumentu
księgowego

Nazwa
kosztu

Kwota
(zł)

Z tego
ze środków
pochodzących
z dotacji
(zł)

Z tego
ze środków
finansowych
własnych,
środków
z innych
źródeł, w tym
wpłat i opłat
adresatów
zadania
publicznego
(zł)

Data
zapłaty

 1. 

184/15

II.1.1

21.09.2015

koszty wynajęcia autobusu

2280,00

2000,00

280,00

24.09.2015

 2. 

150478/2015

II.I.2

25.07.2015

bilety wstępu

1126,00

1126,00

     

25.07.2015

 3. 

12/07/2015

II.I.2

25.07.2015

bilety wstepu 

384,00

384,00

     

25.07.2015

 4. 

F00215/2015

II.I.2

29.08.2015

bilety wstępu

343,50

190,00

153,50

29.08.2015

 5.

 

 

6.



10/07/2015

 

 

11186/15

II.I.3

 

 

I.I.3

25.07.2015

 

 

29.08.2015

 zakup posiłku

 

zakup posiłku

 



705,00

 

 

737,39

705,00

 

 

595,00



 

 

142,39

25.07.2015

29.08.2015



Część III. Dodatkowe informacje

     

     

     

     

     

Załączniki:10)

1. kserokopie faktur- 6 szt.

2.      

3.      

Oświadczam(-y), że:

1) od daty zawarcia umowy nie zmienił się status prawny Zleceniobiorcy(-ów);

2) wszystkie podane w niniejszym sprawozdaniu informacje są zgodne z aktualnym stanem prawnym i faktycz-
nym;

3) zamówienia na dostawy, usługi i roboty budowlane za środki finansowe uzyskane w ramach umowy zostały
dokonane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U.
z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.)
11);

4) wszystkie kwoty wymienione w zestawieniu faktur (rachunków) zostały faktycznie poniesione;

5) w zakresie związanym z otwartym konkursem ofert, w tym z gromadzeniem, przetwarzaniem i przekazywa-
niem danych osobowych, a także wprowadzaniem ich do systemów informatycznych, osoby, których te da-
ne dotyczą, złożyły stosowne oświadczenia zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych
osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm.).

(pieczęć(-cie) Zleceniobiorcy(-ów)12))

.......................................................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................................................

(podpis osoby upoważnionej lub podpisy osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu Zleceniobiorcy(-ów))

Poświadczenie złożenia sprawozdania4)

     

Adnotacje urzędowe4)

     

POUCZENIE

Sprawozdania składa się osobiście lub przesyła przesyłką poleconą w przewidzianym w umowie terminie na
adres Zleceniodawcy.

Termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało wysłane w formie dokumentu elektro-
nicznego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów
realizujących zadania publiczne (Dz. U. Nr 64, poz. 565, z późn. zm.), za poświadczeniem przedłożenia Zlecenio-
dawcy, lub nadane w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego.

_____________

1) Niepotrzebne skreślić.

2) Sprawozdanie częściowe i końcowe sporządzać należy w okresach określonych w umowie.

3) Podać nazwę właściwego rejestru lub ewidencji.

4) Wypełnia Zleceniodawca.

5) Opis powinien zawierać szczegółową informację o zrealizowanych działaniach zgodnie z ich układem zawartym w ofercie,
która była podstawą przygotowania umowy. W opisie konieczne jest uwzględnienie wszystkich planowanych działań,
zakres, w jakim zostały one zrealizowane, i wyjaśnienie ewentualnych odstępstw w ich realizacji, w odniesieniu do ich
zakresu, jak i harmonogramu realizacji.

6) Należy użyć tych samych miar, które zapisane były w ofercie realizacji zadania, w części III pkt 9.

7) Wypełniać tylko w przypadku, gdy podczas realizacji zadania sporządzono sprawozdanie częściowe. Dotyczy wyłącznie
okresu objętego poprzednim sprawozdaniem.

8) W przypadku oferty wspólnej kolejni Zleceniobiorcy dołączają do tabeli informację o swoich kosztach.

9) Dotyczy wszystkich dokumentów księgowych związanych z realizacją zadania. Zestawienie powinno zawierać: numer
faktury (rachunku), datę jej wystawienia, wysokość wydatkowanej kwoty i wskazanie, w jakiej części została pokryta z do-
tacji, oraz rodzaj towaru lub zakupionej usługi. Każda faktura (rachunek) powinna być opatrzona pieczęcią organizacji
pozarządowej lub podmiotu, o którym mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku pub-
licznego i o wolontariacie, oraz zawierać sporządzony w sposób trwały opis zawierający informacje: z jakich środków
wydatkowana kwota została pokryta oraz jakie było przeznaczenie zakupionych towarów, usług lub innego rodzaju opła-
conej należności. Informacja powinna być podpisana przez osobę odpowiedzialną za sprawy dotyczące rozliczeń finanso-
wych organizacji lub podmiotu, o którym mowa w art. 3 ust. 3 ww. ustawy.

Do sprawozdania nie załącza się faktur (rachunków), które należy przechowywać zgodnie z obowiązującymi przepisami
oraz postanowieniami umowy i udostępniać na żądanie Zleceniodawcy.

W przypadku umowy o wsparcie realizacji zadania publicznego Zleceniodawca może żądać także faktur (rachunków) do-
kumentujących pokrycie kosztów ze środków innych niż dotacja przekazana przez Zleceniodawcę.

10) Zleceniodawca może żądać załączenia materiałów dokumentujących działania faktyczne podjęte przy realizacji zadania
(np. listy uczestników projektu, publikacje wydane w ramach projektu, raporty, wyniki prowadzonych ewaluacji), jak rów-
nież konieczne działania prawne (kopie umów, kopie dowodów przeprowadzenia odpowiedniego postępowania w ra-
mach zamówień publicznych, o ile z umowy lub przepisów odrębnych wynika obowiązek stosowania ustawy z dnia
29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.)).

11) Stosuje się, o ile z umowy lub przepisów odrębnych wynika obowiązek stosowania ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. –
Prawo zamówień publicznych.

12) Wypełniać, jeśli Zleceniobiorca(-y) posługuje(-ą) się pieczęcią.