Stowarzyszenie "PROMYK" w Damnicy - sprawozdanie
SPRAWOZDANIE (1))2)
z wykonania zadania publicznego
Działalność na rzecz osób niepełnosprawnych:
Integracja osób niepełnosprawnych ze środowiskiem pełnosprawnym
Organiazacja wycieczek intergracyjnych
(tytuł zadania publicznego)
w okresie od 01.07.2015r. do 27.09.2015r.
określonego w umowie nr UE.525.1.2015
zawartej w dniu 24.06.2015 r. pomiędzy
Gminą Damnica
(nazwa Zleceniodawcy)
a Stowarzyszeniem " Promyk" w Damnicy z siedzibą w Damnicy ,ul.Górna 8, KRS 0000034066
(nazwa Zleceniobiorcy(-ów), siedziba, nr Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji3))
Data złożenia sprawozdania4)
06.10.2015 r.
Część I. Sprawozdanie merytoryczne
1. Informacja, czy zakładane cele realizacji zadania publicznego zostały osiągnięte w wymiarze określonym
w części III pkt 6 oferty. Jeśli nie, wskazać dlaczego.
Zakładane cele realizacji wycieczek do Sea Parku w Sarbsku i Łeby oraz Bytowa i Człuchowa zostały osiągnięte. Uczestnicy wycieczki zwiedzili Łebę, obejrzeli Fokarium, Oceanarium Prehistoryczne 3D, Muzeum marynistyczne, Park makiet zwierząt morskich, Park miniatur latarni morskich ,Ptaszarnię w Sea Parku w Sarbsku.Poznali niezwykłe gatunki zwierząt morskich, wzbogacili swoją wiedzę o polskim wybrzeżu Bałtyku.Byli w kinie na filmie przyrodniczym w 5 D. Uczesniczyli w karmieniu fok.Zobaczyli barwne ptaki w ptaszarni.Aktywnie spędzili czas na morzem.
Podczas wycieczki do Bytowa i Człuchowa uczestnicy zwiedzili Zamek w Bytowie, zapoznali się z historią Pomorza,obejrzeli zwierzęta w Zoo w Człuchowie.Brali udział w zabawach na palcu zabaw. Dzieci niepełnosprawne nabrały zaufania we własne siły, a dzieci zdrowe nauczyły się właściwie traktować osoby niepełanosprawne . Zacieśniły się stosunki między dziećmi niepełnosprawnymi a dziećmi zdrowymi , co powinno zapobiec przeciwdziałaniu izolacji społecznej dzieci i młodzieży niepełnosprawnej. Rodzice dzieci niepełnosprawnych spotkali się celem omówienia problemów związanych z wychowywaniem swoich dzieci . Uczestnicy wycieczki wyrobili sobie nawyk korzystania z dóbr kultur i umiejętności ciekawego zagospodarowania czasu wolnego; Pozostały wspomnienia o dobrej zabawie. |
2. Opis wykonania zadania z wyszczególnieniem organizacji pozarządowych, podmiotów, o których mowa
w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, lub in-
nych podmiotów wykonujących poszczególne działania określone w części III pkt 9 oferty5)
Poszczególne działania w zakresie |
Terminy |
Zleceniobiorca(-y) lub inny podmiot, |
Wycieczka do Sarbska i Łeby - zebranie grupy uczestników z poszczególnych miejscowości i zapewnienie transportu do Sarbska, pobyt w Sea Parku w Sarbsku, przejazd do Łeby , zwiedzanie Łeby, zjedzenie posiłku, spacer po plaży, kąpiel w morzu, a następnie powrót autobusem do domu. |
VII |
oferent |
|
|
|
Wycieczka do Bytowa i Człuchowa - zebranie grupy uczestników z poszczególnych miejscowości,przejazd autobusem do Bytowa, zwiedzanie Zamku w Bytowie,przejazd do Człuchowa,pobyt w Campolu, oglądanie zwierząt w zoo, zjedzenie posiłku, powrót do domu. |
VIII |
oferent |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Opis, w jaki sposób dofinansowanie z dotacji inwestycji związanych z realizacją zadania wpłynęło na jego
wykonanie
nie dotyczy |
4. Opis osiągniętych rezultatów
Zakładne rezultaty zostały osiągnięte. Uczestnicy wycieczki aktywnie spędzili czas w Sea Parku w Sarbsku i w Łebie.Obejrzeli karminie fok. Poznali świat zwierząt i roślin, a także nauczyli się szacunku do zwierząt. Obejrzeli ciekawy film przyrodniczy w 5D.Zwiedzili Łebę, spacerowali po plaży, a także korzystali z kąpieli w morzu.Wzbogacili wiedzę o polskim wybrzeżu. Podczas drugiej wycieczki uczestnicy obejrzeli Zamek w Bytowie. Poznali dziedzictwo kulturowe i zapoznali się z historią regionu. Zobaczyli różnorodne zwierzęta w zoo w Człuchowie. Dzieci niepełnosprawne zrelaksowały się, poczuły się dowartościowane, przełamały pewne bariery psychiczne, uwierzyły we własne siły,zdobyły praktyczne umiejętności w codziennej samoobsłudze. Zacieśniły się stosunki koleżeńskie między uczestnikami. Rodzice dzieci niepełnosprawnych wymienili się wiedzą i doświadczeniem dotyczącycm wychowywanie swoich dzieci. Dzieci dobrze się bawiły.Pozostały niezapomniane wrażenia. |
5. Liczbowe określenie skali działań zrealizowanych w ramach zadania6)
Wycieczka w dniu 25.07.2015r. do Sarbska i Łeby : - przygotowanie listy uczestników; - zapewnienie transportu-wynajęcie autobusu; - zebranie grupy uczestników z poszczególnych miejsowości, przejazd do Sarbska ,pobyt w Sea Parku,przejazd do Łeby ,zwiedzanie miasta, zjedzenie wspólnego posiłku,spacer po plaży ,powrót do domu. W wycieczce uczestniczyło 49 osób , dzieci oraz ich opiekunowie.
Wycieczka w dniu 29.08.2015r. do Bytowa i Człuchowa: - przygotowanie listy uczestników; - zapewnienie transportu-wynajęcie autobusu; - zebranie grupy uczestników z poszczególnych miejsowości ,przejazd do Bytowa, zwiedzanie Zamku w Bytowie przejazd do Człuchowa , oglądanie zwierząt w zoo,zjedzenie wspólnego posiłku, powrót do domu. W wycieczce uczestniczyło 45 osób , dzieci oraz ich opiekunowie.
|
Część II. Sprawozdanie z wykonania wydatków
1. Rozliczenie ze względu na rodzaj kosztów (w zł)
Lp. |
Rodzaj kosztów |
Całość zadania zgodnie |
Poprzedni okres |
Bieżący okres |
|||||||||
|
|
koszt całkowity |
z tego pokryty z dotacji |
z tego po- |
z tego |
koszt całkowity |
z tego pokryty z dotacji |
z tego |
z tego |
koszt całkowity |
z tego pokryty z dotacji |
z tego |
z tego |
I |
Koszty merytoryczne |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1) koszty wynajęcia autobusu |
2 200 |
2 000 |
200 |
|
|
|
|
|
2 280,00 |
2000,00 |
280,00 |
|
|
2) bilety wstępu
3) zakup posiłków |
1 900
1 440
|
1 700
1 300
|
200
140
|
|
|
|
|
|
1 853,50
1442,39
|
1700,00
1300,00
|
153,50
142,39
|
|
II |
Koszty obsługi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III |
Inne koszty, w tym |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IV |
Ogółem |
5 540 |
5000 |
540 |
|
|
|
|
|
5575,89 |
5000,00 |
575,89 |
|
2. Rozliczenie ze względu na źródło finansowania
Źródło finansowania |
Całość zadania |
Bieżący okres sprawozdawczy |
||
|
zł |
% |
zł |
% |
Koszty pokryte z dotacji: |
5000 |
90,25 |
5 000,00 |
89,67 |
Z tego z odsetek |
|
|
|
|
Koszty pokryte |
540 |
9,75 |
575,89 |
10,33 |
Koszty pokryte |
|
|
|
|
Z tego: |
|
|
|
|
Z wpłat i opłat |
|
|
|
|
Z finansowych środków |
|
|
|
|
Z pozostałych źródeł: |
|
|
|
|
Koszty pokryte z wkładu |
|
|
|
|
Ogółem: |
5540 |
100 % |
5575,89 |
100 % |
Uwagi, które mogą mieć znaczenie przy ocenie prawidłowości wykonania wydatków:
3. Informacja o kwocie przychodów uzyskanych przy realizacji umowy i odsetek bankowych od środków z do-
tacji zgromadzonych na rachunku bankowym
Odsetki bankowe nie są naliczane |
4. Zestawienie faktur (rachunków)9)
Lp. |
Numer |
Numer |
Data |
Nazwa |
Kwota |
Z tego |
Z tego |
Data |
1. |
184/15 |
II.1.1 |
21.09.2015 |
koszty wynajęcia autobusu |
2280,00 |
2000,00 |
280,00 |
24.09.2015 |
2. |
150478/2015 |
II.I.2 |
25.07.2015 |
bilety wstępu |
1126,00 |
1126,00 |
|
25.07.2015 |
3. |
12/07/2015 |
II.I.2 |
25.07.2015 |
bilety wstepu |
384,00 |
384,00 |
|
25.07.2015 |
4. |
F00215/2015 |
II.I.2 |
29.08.2015 |
bilety wstępu |
343,50 |
190,00 |
153,50 |
29.08.2015 |
5.
6. |
10/07/2015
11186/15 |
II.I.3
I.I.3 |
25.07.2015
29.08.2015 |
zakup posiłku
zakup posiłku
|
705,00
737,39 |
705,00
595,00 |
142,39 |
25.07.2015 29.08.2015 |
Część III. Dodatkowe informacje
Załączniki:10)
1. kserokopie faktur- 6 szt.
2.
3.
Oświadczam(-y), że:
1) od daty zawarcia umowy nie zmienił się status prawny Zleceniobiorcy(-ów);
2) wszystkie podane w niniejszym sprawozdaniu informacje są zgodne z aktualnym stanem prawnym i faktycz-
nym;
3) zamówienia na dostawy, usługi i roboty budowlane za środki finansowe uzyskane w ramach umowy zostały
dokonane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U.
z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.)11);
4) wszystkie kwoty wymienione w zestawieniu faktur (rachunków) zostały faktycznie poniesione;
5) w zakresie związanym z otwartym konkursem ofert, w tym z gromadzeniem, przetwarzaniem i przekazywa-
niem danych osobowych, a także wprowadzaniem ich do systemów informatycznych, osoby, których te da-
ne dotyczą, złożyły stosowne oświadczenia zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych
osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm.).
(pieczęć(-cie) Zleceniobiorcy(-ów)12))
.......................................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................................
(podpis osoby upoważnionej lub podpisy osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu Zleceniobiorcy(-ów))
Poświadczenie złożenia sprawozdania4)
|
Adnotacje urzędowe4)
|
POUCZENIE
Sprawozdania składa się osobiście lub przesyła przesyłką poleconą w przewidzianym w umowie terminie na
adres Zleceniodawcy.
Termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało wysłane w formie dokumentu elektro-
nicznego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów
realizujących zadania publiczne (Dz. U. Nr 64, poz. 565, z późn. zm.), za poświadczeniem przedłożenia Zlecenio-
dawcy, lub nadane w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego.
_____________
1) Niepotrzebne skreślić.
2) Sprawozdanie częściowe i końcowe sporządzać należy w okresach określonych w umowie.
3) Podać nazwę właściwego rejestru lub ewidencji.
4) Wypełnia Zleceniodawca.
5) Opis powinien zawierać szczegółową informację o zrealizowanych działaniach zgodnie z ich układem zawartym w ofercie,
która była podstawą przygotowania umowy. W opisie konieczne jest uwzględnienie wszystkich planowanych działań,
zakres, w jakim zostały one zrealizowane, i wyjaśnienie ewentualnych odstępstw w ich realizacji, w odniesieniu do ich
zakresu, jak i harmonogramu realizacji.
6) Należy użyć tych samych miar, które zapisane były w ofercie realizacji zadania, w części III pkt 9.
7) Wypełniać tylko w przypadku, gdy podczas realizacji zadania sporządzono sprawozdanie częściowe. Dotyczy wyłącznie
okresu objętego poprzednim sprawozdaniem.
8) W przypadku oferty wspólnej kolejni Zleceniobiorcy dołączają do tabeli informację o swoich kosztach.
9) Dotyczy wszystkich dokumentów księgowych związanych z realizacją zadania. Zestawienie powinno zawierać: numer
faktury (rachunku), datę jej wystawienia, wysokość wydatkowanej kwoty i wskazanie, w jakiej części została pokryta z do-
tacji, oraz rodzaj towaru lub zakupionej usługi. Każda faktura (rachunek) powinna być opatrzona pieczęcią organizacji
pozarządowej lub podmiotu, o którym mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku pub-
licznego i o wolontariacie, oraz zawierać sporządzony w sposób trwały opis zawierający informacje: z jakich środków
wydatkowana kwota została pokryta oraz jakie było przeznaczenie zakupionych towarów, usług lub innego rodzaju opła-
conej należności. Informacja powinna być podpisana przez osobę odpowiedzialną za sprawy dotyczące rozliczeń finanso-
wych organizacji lub podmiotu, o którym mowa w art. 3 ust. 3 ww. ustawy.
Do sprawozdania nie załącza się faktur (rachunków), które należy przechowywać zgodnie z obowiązującymi przepisami
oraz postanowieniami umowy i udostępniać na żądanie Zleceniodawcy.
W przypadku umowy o wsparcie realizacji zadania publicznego Zleceniodawca może żądać także faktur (rachunków) do-
kumentujących pokrycie kosztów ze środków innych niż dotacja przekazana przez Zleceniodawcę.
10) Zleceniodawca może żądać załączenia materiałów dokumentujących działania faktyczne podjęte przy realizacji zadania
(np. listy uczestników projektu, publikacje wydane w ramach projektu, raporty, wyniki prowadzonych ewaluacji), jak rów-
nież konieczne działania prawne (kopie umów, kopie dowodów przeprowadzenia odpowiedniego postępowania w ra-
mach zamówień publicznych, o ile z umowy lub przepisów odrębnych wynika obowiązek stosowania ustawy z dnia
29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.)).
11) Stosuje się, o ile z umowy lub przepisów odrębnych wynika obowiązek stosowania ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. –
Prawo zamówień publicznych.
12) Wypełniać, jeśli Zleceniobiorca(-y) posługuje(-ą) się pieczęcią.