Nabór na stanowisko Asystenta rodziny
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Damnicy ogłasza nabór na stanowisko Asystenta Rodziny
w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Damnicy
1. Adres jednostki:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Górna 8
76-231 Damnica
2. Liczba etatów: 1 /40 godzinny tygodniowy czas pracy w systemie zadaniowego czasu pracy co oznacza również pracę w godzinach popołudniowych i dni ustawowo wolne w razie potrzeby/.
3. Forma zatrudnienia: umowa o pracę na czas określony do 6 miesięcy z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony
4. Termin podjęcia zatrudnienia : po 20 czerwca 2019 r.
5. Miejsce pracy: teren gminy Damnica
6. Zakres wykonywanych na stanowisku zadań:
Do głównych obowiązków asystenta rodziny będzie należeć wsparcie i aktywizacja rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym, w których występują problemy opiekuńczo- wychowawcze z dziećmi oraz kierowanie procesem zmiany postaw życiowych członków rodziny. Asystent będzie odpowiedzialny za pracę z rodzinami wskazanymi przez ośrodek, udzielanie im kompleksowej pomocy i wsparcia w wypełnianiu ról rodzicielskich.
7. Do zadań asystenta rodziny należeć będzie:
1) opracowanie i realizację planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny w konsultacji z pracownikiem socjalnym, udzielanie pomocy w poprawie sytuacji życiowej, w tym umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
2) opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej planu pracy z rodzina, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,
3) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych,
4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi,
5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,
6) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i ich rodzin,
7) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, kształtujących prawidłowe wzorce rodzicielskie i umiejętności psychospołeczne,
8) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psycho-edukacyjnych,
9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej,
10) udzielanie pomocy w prowadzeniu gospodarstwa domowego - podział obowiązków oraz nauczanie zarządzania budżetem domowym,
11) prowadzenie konsultacji wychowawczych z rodzicami i dziećmi,
12) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
13) systematyczne wizytowanie miejsca zamieszkania rodzin objętych wsparciem, 14)prowadzenie dokumentacji pracy z rodziną,
15) dokonywanie okresowej oceny rodziny, nie rzadziej niż co pół roku,
16) monitorowanie funkcjonowania rodziny , po zakończeniu pracy z rodziną,
17) sporządzanie, na wniosek sądu opinii o rodzinie i jej członkach,
18) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami działającymi na rzecz dziecka i rodziny,
19) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym, grupą roboczą i innymi podmiotami pomocnymi przy wykonywaniu zadań.
8.Wymagania niezbędne:
1) wykształcenie wyższe na kierunku: pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
2) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
3) wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentowany co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną,
4) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz nie jest zawieszona i ograniczona władza rodzicielska,
5) wypełnia obowiązek alimentacyjny, jeżeli taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego,
6) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Preferowane będą osoby posiadające staż pracy w jednostkach pomocy społecznej / praktyka, staż/, szczególnie posiadające doświadczenie w pracy z osobami wykluczonymi społecznie oraz wykazujące się znajomością lokalnego środowiska.
9. Wymagane dokumenty:
1) dokumenty potwierdzające wymagane wykształcenie oraz posiadane kwalifikacje – kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem (dyplomy, certyfikaty, uprawnienia),
2) inne dokumenty (świadectwa z poprzedniego miejsca pracy, referencje),
3) list motywacyjny,
4) CV – życiorys,
5) kwestionariusz osobowy,
6) oświadczenie o niekaralności,
7) oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych,
8) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
9) oświadczenie że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie była mu zawieszona ani ograniczona,
10) zgoda na przetwarzanie danych osobowych zawartych w materiałach aplikacyjnych w celu rekrutacji na stanowisko Asystent rodziny w GOPS w Damnicy / podpisana własnoręcznie klauzula informacyjn a o przetwarzaniu danych osobowych/,
11) inne dokumenty potwierdzające zdobytą wiedzę i kwalifikacje.
Dokumenty wymienione w pkt. 3 – 10 powinny być własnoręcznie podpisane.
10. Wymagania dodatkowe:
1) wiedza z zakresu prawidłowego funkcjonowania rodziny, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz ustawy o pomocy społecznej,
2) umiejętność w zakresie samodzielnej pracy z rodziną,
3) odpowiedzialność, obowiązkowość,
4) własny samochód i prawo jazdy kat. B
11. Miejsce i termin składania dokumentów:
1) Dokumenty w kopercie należy składać w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej- pokój nr 8 w godz. od 7.30 do godz.15.30 lub drogą pocztową / ważna jest data wpływu do ośrodka/ na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Górna 8, 76-231 Damnica z dopiskiem„Nabór na stanowisko Asystenta Rodziny ”do dnia 13 czerwca 2019 r.
2) Dodatkowe informacje o naborze na stanowisko można uzyskać pod numerem tel. 59 8113-248 – osoba do kontaktu Kierownik Beata Orlicka.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej
w Damnicy, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym nabór był wyższy niż 6%.
Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Osoba wyłoniona w naborze przed nawiązaniem stosunku pracy zobowiązana jest do przedłożenia informacji z Krajowego Rejestru Sądowego (zapytanie o udzielenie informacji
o osobie) potwierdzającej brak skazania.
Informacja o wynikach naboru zostanie upowszechniona w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej GOPS w Damnicy .
Oferty odrzucone można odbierać osobiście w siedzibie ośrodka w ciągu 14 dni od dnia zakończenia procedury rekrutacyjnej. Po upływie powyższego terminu zostaną komisyjnie zniszczone.
Damnica, 03.06.2019 r.
................................................................................................................................................................................................................
KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
W związku z realizacją wymogów określonych w art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), przekazujemy informację o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych. Poniższe zasady stosuje się od 25 maja 2018 roku.
Administratorem Danych Osobowych jest Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Damnicy, mający siedzibę w Damnicy, ul. Górna 8, 76-231 Damnica, telefon: 59 8113-248, email: kierownik.gops@damnica.pl
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, Pana Zdzisława Kołtuniaka, z którym można się skontaktować poprzez email: iodo@damnica.pl
Administrator Danych Osobowych przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie:
- art. 6 ust.1 lit. c RODO w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji, na podstawie uprawnienia pracodawcy wynikającego z art 22¹ Kodeksu pracy w zakresie: imienia (imion), nazwiska, daty urodzenia, wskazanych przez Panią/Pana danych kontaktowych, wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, przebiegu dotychczasowego zatrudnienia,
- art. 6 ust.1 lit. a RODO w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji, na podstawie wcześniej udzielonej zgody wyrażonej przez Panią/Pana na przetwarzanie danych osobowych innych niż wskazane powyżej.
W związku z przetwarzaniem danych w celach o których mowa w pkt. 3 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
inne podmioty, które na podstawie stosownych umów zawartych z Gminą Damnica przetwarzają dane osobowe dla których Administratorem jest Gminy Ośrodek Pomocy Społecznej w Damnicy.
Dokumenty aplikacyjne Pani/Pana:
- zatrudnionej/go w wyniku przeprowadzonego naboru zostaną dołączone do jego akt osobowych,
- pozostałych kandydatów, będą przechowywane w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Damnicy przez okres 3 miesięcy od dnia zatrudnienia wybranego kandydata, a następnie komisyjnie zniszczone,
- niewybrani kandydaci mogą w terminie 3 miesięcy od dnia zakończenia procedury naboru, odebrać swoje oferty składając stosowne oświadczenie.
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. Prawo do bycia zapomnianym), w przypadku gdy:
dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzania danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych – w przypadku gdy:
osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych,
przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
Administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
Osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych, do czasu ustalenia czy prawne i uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
prawo do przenoszenia danych – w przypadku, gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tę osobę,
przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany;
6) prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych – w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
zaistnieją przyczyny związane z Pani/Pana szczególną sytuacją, w przypadku przetwarzania danych na podstawie zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej przez Administratora,
przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą jest dzieckiem.
W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Panią/Pana danych osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny.
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z obowiązującym prawem.
Zgoda kandydata do zatrudnienia
Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w materiałach aplikacyjnych dla potrzeb aktualnej rekrutacji.
………………………….
(podpis)
...................................................................................................................................................................................................
KWESTIONARIUSZ OSOBOWY DLA OSOBY UBIEGAJĄCEJ SIĘ O ZATRUDNIENIE
1. Imię (imiona) i nazwisko ......................................................................................
2. Data urodzenia ......................................................................................................
3. Dane kontaktowe ...................................................................................................
(wskazane przez osobę ubiegającą się o zatrudnienie)
4. Wykształcenie:
……………………………………………………………………………………………
(nazwa szkoły i rok jej ukończenia)
..................................................................................................................................
..................................................................................................................................
(zawód, specjalność, stopień naukowy, tytuł zawodowy, tytuł naukowy)
5. Kwalifikacje zawodowe .....................................................................................
……………………………………………………………………………………………………......
………………………………………………………………………………………………………..
(kursy, studia podyplomowe lub inne formy uzupełnienia wiedzy lub umiejętności)
6. Przebieg dotychczasowego zatrudnienia …………..................................................
...................................................................................................................................
....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
(okresy zatrudnienia u kolejnych pracodawców oraz zajmowane stanowiska pracy)
......................................... .........................................................
(miejscowość i data) (podpis osoby ubiegającej się o zatrudnienie)