Nabór na stanowisko Asystenta rodziny

DODANO: 2019-06-03 09:07:41

Nabór na stanowisko Asystenta rodziny

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Damnicy ogłasza nabór na stanowisko Asystenta Rodziny

w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Damnicy

 

1. Adres jednostki:

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. Górna 8

76-231 Damnica

 

2. Liczba etatów: 1 /40 godzinny tygodniowy czas pracy w systemie zadaniowego czasu pracy co oznacza również pracę w godzinach popołudniowych i dni ustawowo wolne w razie potrzeby/.

3. Forma zatrudnienia: umowa o pracę na czas określony do 6 miesięcy z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony

4. Termin podjęcia zatrudnienia : po 20 czerwca 2019 r.

5. Miejsce pracy: teren gminy Damnica

6. Zakres wykonywanych na stanowisku zadań:

Do głównych obowiązków asystenta rodziny będzie należeć wsparcie i aktywizacja rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym, w których występują problemy opiekuńczo- wychowawcze z dziećmi oraz kierowanie procesem zmiany postaw życiowych członków rodziny. Asystent będzie odpowiedzialny za pracę z rodzinami wskazanymi przez ośrodek, udzielanie im kompleksowej pomocy i wsparcia w wypełnianiu ról rodzicielskich.

7. Do zadań asystenta rodziny należeć będzie:

1) opracowanie i realizację planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny w konsultacji z pracownikiem socjalnym, udzielanie pomocy w poprawie sytuacji życiowej, w tym umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,

2) opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej planu pracy z rodzina, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,

3) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych,

4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi,

5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,

6) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i ich rodzin,

7) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, kształtujących prawidłowe wzorce rodzicielskie i umiejętności psychospołeczne,

8) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psycho-edukacyjnych,

9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej,

10) udzielanie pomocy w prowadzeniu gospodarstwa domowego - podział obowiązków oraz nauczanie zarządzania budżetem domowym,

11) prowadzenie konsultacji wychowawczych z rodzicami i dziećmi,

12) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,

13) systematyczne wizytowanie miejsca zamieszkania rodzin objętych wsparciem, 14)prowadzenie dokumentacji pracy z rodziną,

15) dokonywanie okresowej oceny rodziny, nie rzadziej niż co pół roku,

16) monitorowanie funkcjonowania rodziny , po zakończeniu pracy z rodziną,

17) sporządzanie, na wniosek sądu opinii o rodzinie i jej członkach,

18) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami działającymi na rzecz dziecka i rodziny,

19) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym, grupą roboczą i innymi podmiotami pomocnymi przy wykonywaniu zadań.

8.Wymagania niezbędne:

1) wykształcenie wyższe na kierunku: pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub

2) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub

3) wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentowany co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną,

4) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz nie jest zawieszona i ograniczona władza rodzicielska,

5) wypełnia obowiązek alimentacyjny, jeżeli taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego,

6) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne lub umyślne przestępstwo skarbowe.

 

Preferowane będą osoby posiadające staż pracy w jednostkach pomocy społecznej / praktyka, staż/, szczególnie posiadające doświadczenie w pracy z osobami wykluczonymi społecznie oraz wykazujące się znajomością lokalnego środowiska.

9. Wymagane dokumenty:

1) dokumenty potwierdzające wymagane wykształcenie oraz posiadane kwalifikacje – kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem (dyplomy, certyfikaty, uprawnienia),

2) inne dokumenty (świadectwa z poprzedniego miejsca pracy, referencje),

3) list motywacyjny,

4) CV – życiorys,

5) kwestionariusz osobowy,

6) oświadczenie o niekaralności,

7) oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych,

8) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,

9) oświadczenie że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie była mu zawieszona ani ograniczona,

10) zgoda na przetwarzanie danych osobowych zawartych w materiałach aplikacyjnych w celu rekrutacji na stanowisko Asystent rodziny w GOPS w Damnicy  /  podpisana własnoręcznie klauzula informacyjn a o przetwarzaniu danych osobowych/,

11) inne dokumenty potwierdzające zdobytą wiedzę i kwalifikacje.

Dokumenty wymienione w pkt. 3 – 10 powinny być własnoręcznie podpisane.

10. Wymagania dodatkowe:

1) wiedza z zakresu prawidłowego funkcjonowania rodziny, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz ustawy o pomocy społecznej,

2) umiejętność w zakresie samodzielnej pracy z rodziną,

3) odpowiedzialność, obowiązkowość,

4) własny samochód i prawo jazdy kat. B

11. Miejsce i termin składania dokumentów:

1) Dokumenty w kopercie należy składać w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej- pokój nr 8 w godz. od 7.30 do godz.15.30 lub drogą pocztową / ważna jest data wpływu do ośrodka/ na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Górna 8, 76-231 Damnica z dopiskiem„Nabór na stanowisko Asystenta Rodziny do dnia 13 czerwca 2019 r.

2) Dodatkowe informacje o naborze na stanowisko można uzyskać pod numerem tel. 59 8113-248 – osoba do kontaktu Kierownik Beata Orlicka.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej
w Damnicy, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym nabór był wyższy niż 6%.

Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.

Osoba wyłoniona w naborze przed nawiązaniem stosunku pracy zobowiązana jest do przedłożenia informacji z Krajowego Rejestru Sądowego (zapytanie o udzielenie informacji
o osobie) potwierdzającej brak skazania.

Informacja o wynikach naboru zostanie upowszechniona w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej GOPS w Damnicy .

Oferty odrzucone można odbierać osobiście w siedzibie ośrodka w ciągu 14 dni od dnia zakończenia procedury rekrutacyjnej. Po upływie powyższego terminu zostaną komisyjnie zniszczone.

Damnica, 03.06.2019 r.

................................................................................................................................................................................................................

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

 

W związku z realizacją wymogów określonych w art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), przekazujemy informację o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych. Poniższe zasady stosuje się od 25 maja 2018 roku.

  1. Administratorem Danych Osobowych jest Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Damnicy, mający siedzibę w Damnicy, ul. Górna 8, 76-231 Damnica, telefon: 59 8113-248, email: kierownik.gops@damnica.pl

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, Pana Zdzisława Kołtuniaka, z którym można się skontaktować poprzez email: iodo@damnica.pl

  3. Administrator Danych Osobowych przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie:

- art. 6 ust.1 lit. c RODO w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji, na podstawie uprawnienia pracodawcy wynikającego z art 22¹ Kodeksu pracy w zakresie: imienia (imion), nazwiska, daty urodzenia, wskazanych przez Panią/Pana danych kontaktowych, wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, przebiegu dotychczasowego zatrudnienia,

- art. 6 ust.1 lit. a RODO w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji, na podstawie wcześniej udzielonej zgody wyrażonej przez Panią/Pana na przetwarzanie danych osobowych innych niż wskazane powyżej.

  1. W związku z przetwarzaniem danych w celach o których mowa w pkt. 3 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:

  1. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;

  2. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów zawartych z Gminą Damnica przetwarzają dane osobowe dla których Administratorem jest Gminy Ośrodek Pomocy Społecznej w Damnicy.

  1. Dokumenty aplikacyjne Pani/Pana:

- zatrudnionej/go w wyniku przeprowadzonego naboru zostaną dołączone do jego akt osobowych,

- pozostałych kandydatów, będą przechowywane w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Damnicy przez okres 3 miesięcy od dnia zatrudnienia wybranego kandydata, a następnie komisyjnie zniszczone,

- niewybrani kandydaci mogą w terminie 3 miesięcy od dnia zakończenia procedury naboru, odebrać swoje oferty składając stosowne oświadczenie.

  1. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:

  1. prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;

  2. prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;

  3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. Prawo do bycia zapomnianym), w przypadku gdy:

  • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,

  • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,

  • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzania danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,

  • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,

  • dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;

  1. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych – w przypadku gdy:

  • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych,

  • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,

  • Administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,

  • Osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych, do czasu ustalenia czy prawne i uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;

  1. prawo do przenoszenia danych – w przypadku, gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:

  • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tę osobę,

  • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany;

6) prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych – w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:

  • zaistnieją przyczyny związane z Pani/Pana szczególną sytuacją, w przypadku przetwarzania danych na podstawie zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej przez Administratora,

  • przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą jest dzieckiem.

  1. W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Panią/Pana danych osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny.

  2. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.

  3. Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.

  4. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

  5. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z obowiązującym prawem.

 

Zgoda kandydata do zatrudnienia

 

Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w materiałach aplikacyjnych dla potrzeb aktualnej rekrutacji.

 

 

………………………….

(podpis)

 

...................................................................................................................................................................................................

 

 

KWESTIONARIUSZ OSOBOWY DLA OSOBY UBIEGAJĄCEJ SIĘ O ZATRUDNIENIE

 

1. Imię (imiona) i nazwisko ......................................................................................

 

2. Data urodzenia ......................................................................................................

 

3. Dane kontaktowe ...................................................................................................

(wskazane przez osobę ubiegającą się o zatrudnienie)

 

4. Wykształcenie:

 

……………………………………………………………………………………………

(nazwa szkoły i rok jej ukończenia)

..................................................................................................................................

 

..................................................................................................................................

(zawód, specjalność, stopień naukowy, tytuł  zawodowy, tytuł naukowy)

 

5. Kwalifikacje zawodowe .....................................................................................

 

……………………………………………………………………………………………………......

 

………………………………………………………………………………………………………..

(kursy, studia podyplomowe lub inne formy uzupełnienia wiedzy lub umiejętności)

 

6. Przebieg dotychczasowego zatrudnienia …………..................................................

 

...................................................................................................................................

 

....................................................................................................................................

 

.....................................................................................................................................

 

.....................................................................................................................................

(okresy zatrudnienia u kolejnych pracodawców oraz zajmowane stanowiska pracy)

 


.........................................     .........................................................
(miejscowość i data)                       (podpis osoby ubiegającej się o zatrudnienie)